Silly Circus.

Nu jävlar mina vänner är den underbara Silly karusellen igång. Som supporter så svävar man sakta mellan himmel och helvete fram till September. Och nu när det är både EM och Copa America sommar så ploppar det upp mer rykten än vanligt. Här tänkte jag försöka beta av några rykten och kanske lägga in några tankar mm. Frågan är vart man nu ska börja.

Vi startar lite med lite Premier League rykten.

Radja Nainggolan Från Roma till Chelsea. Jag har svårt att se denna övergång går igenom. Roma har nyligen släppt Miralem Pjanic till Juventus och det finns ingen på marknaden som Roma skulle kunna ersätta dom båda med. Visst att Chelsea kan hosta upp en skyhög slant, men samtidigt så ser jag inte riktigt att dom behöver förstärka mittfältet med en superstar. Mitt tips: Roma

Dimitri Payet. Ryktas i stort sätt till varje toppklubb i hela europa. Om han nu skulle göra en flytt så känns PSG som det självklara valet. Ser inte hur han skulle passa in någon annanstans. Plus att det inte finns så många klubbar utanför England som kan matcha lönen som han nog redan har. Mitt tips: West Ham eller PSG

Zlatan Ibrahimovic. Manchester United!! Känns inte som att det finns något mer att säga.

Alex Witsel. Här finns det också ett par klubbar som är med och slåss. Och det har det varit i några transfer fönster. Nu sägs det att Everton ligger närmast. Det vore en bra värvning för den blå liverpool klubben. Kan dock tycka att Witsel borde kunna hamna i en större klubb. Och det grundar jag egentligen på ingenting. Har verkligen inte sett många matcher med  honom. Mitt tips: Premier League eller Zenit

Leonardo Bonucci. Här är det väll bara Chelsea och Manchester City som ha visat intresse. Dock så tror jag att den här dörren är super låst. Klubbarna kan nog lägga ut monster summor och han kommer inte att lämna. Mitt tips: Juventus.

John Stones. Tror vi verkligen på Stones i framtiden. En lysande säsong och en mer eller mindre katastrofal. Är han värd den stora prislappen? Eller är det som vanligt att priset mer än dubblas för att han är engelsman? Det sägs att det är Manchester klubbarna som slåss om honom. Men nu när Everton har fått både ny tränare och ägare är man verkligen villig att sälja då? För mig känns han aningen överskattad. Mitt tips: Manchester United eller Everton

Leroy Sane. En ung talang som kanske kan jämföras med Raheem Sterling. Kanske en aning bättre defensivt. Han verkar nu bli Manchester Citys prio värvning. Det finns nåra andra klubbar i vassen men det känns inte som att någon kommer att utmana City. Mitt tips: Manchester City

Några andra rykten för dagen:

Steve Mandanda Maseille – Chelsea

Saido Berahino West Brom – Stoke

Theo Walcott Arsenal – Liverpool

Marco Veratti PSG- Manchester United

Nathan Redmond Norwich – Southampton

N’Golo Kante Leicester City – Liverpool

Romelu  Lukaku Everton – Juventus

Elseid Hysaj Napoli – Arsenal

Edison Cavani PSG – Arsenal

Michy Batshuayi Marseille – Tottenham

Piotr Zielinski Udinese – Liverpool.

 

 

Tack för mig.

don-t-keep-calm-the-silly-season-is-here

 

Lämna en kommentar